Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu

Prehľad správ

Viceprimátor: Ak chceme mesto posunúť dopredu, musíme v zastupiteľstve nájsť spoločné prienikyVytlačiť
 

Vo februári nastúpil do funkcie viceprimátora Zvolena Ing. Vladimír Lupták (59). Akú minulosť má za sebou a s akými víziami prichádza, sa dozviete v nasledujúcom rozhovore.

Viceprimátorom ste prvýkrát, ale na úrade ste už pôsobili – o akú pozíciu išlo?

Ing. Vladimír Lupták.jpgV rokoch 1991 – 1998 som robil referenta pre dopravu s preneseným výkonom štátnej správy ako cestný úrad a mal som na starosti plánovanie veľkých opráv miestnych komunikácií.

Poslancom mestského zastupiteľstva ste už tretie volebné obdobie. Podborová, ktorú zastupujete, je najmenšia mestská časť, takže možností a potrieb je menej. Čo z toho, čo sa vám za tie roky podarilo, vám spôsobuje najväčšiu hrdosť?

Za najväčší úspech považujem rekonštrukciu Partizánskej ul. aj s priľahlými chodníkmi – je to najväčšia investícia za posledných osem rokov. Tiež rekonštrukcia materskej škôlky J. Bánika, kde sa zvýšila kapacita.

Čo čaká Podborovú tento rok?

Máme pripravenú projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu prepojenia ulíc J. Bánika a Borovianskej ul. popred dolný obchod s potravinami. Zatiaľ bola táto investícia v rozpočte pod čiarou, uvidíme, či sa nám ju podarí dostať do rozpočtu. Pripravujeme aj rekonštrukciu prepojenia medzi J. Bánika a Borovianskou ul. popred škôlku a tiež by som chcel, aby sme dali vypracovať objemovú štúdiu pre záchytné parkovisko pre kino Podborová. Ľudia, ktorí sem chodia za podujatiami, svojimi autami upchávajú celé sídlisko.

S Podborovou úzko súvisí aj téma Borovej hory. Ako to aktuálne vyzerá s plánmi mesta?

Tým, že som sa stal viceprimátorom, dostal som do vienka aj túto problematiku. Vznikla pracovná skupina, dali sme spracovať krajinno-ekologickú štúdiu, z ktorej v tejto chvíli považujeme za záväznú časť, ktorá sa týka zelene a k ostatným častiam štúdie sa ešte vyjadria príslušné komisie. Potom budeme hľadať ďalšie možnosti využitia Borovej hory, máme rôzne názory, ale ešte nechcem predbiehať.

Povedzte nám niečo o svojom povolaní, profesijnom zameraní pred nástupom do funkcie viceprimátora.

Predtým než som prvýkrát pracoval na úrade v roku 1991, som robil na ČSAD ako technik, potom spomínaných osem rokov na úrade a dvadsať rokov v spoločnosti Bitunova, ktorá sa zaoberá výrobou stavebných hmôt na báze studených asfaltových emulzií a opravou ciest a miestnych komunikácií.

Dôvod, pre ktorý si vás pani primátorka vybrala, sú práve vaše skúsenosti v téme dopravy. Poďme sa na to pozrieť spoločne. Čo všetko musíme vo Zvolene v oblasti dopravy v blízkej dobe riešiť?

V každom prípade nám narastá počet áut, čo je v mestách nežiaduce. Zároveň klesajú tržby na MHD. Budeme hľadať spôsoby, ako toto zmeniť. Chcel by som pripraviť passport mestských komunikácií, aby sme vedeli, v akom stave sú naše cesty a vedeli podľa toho pripraviť plán rekonštrukcie podľa stavu a dôležitosti jednotlivých komunikácií.

V tomto volebnom období nás vo všeobecnosti čakajú dve veľké výzvy – jedna je vyhlásenie európskej súťaže na nového prevádzkovateľa MHD, nakoľko končí zmluva so SAD Zvolen. Druhá výzva sa týka parkovania – končí nám zmluva s EEI na prenájom a vyberanie poplatkov za parkovanie v centrálnej mestskej zóne. Budeme sa na to musieť pripraviť a prijať nejaké kroky, ako ďalej. Musíme nájsť dohodu naprieč poslaneckým spektrom. Pre mestskú hromadnú dopravu je potrebné vypracovať plán obslužnosti, na základe ktorého budeme súťažiť. Podnikli sme aj kroky pre rozvoj cyklistickej infraštruktúry  – v prvom rade chceme dať do plánu na tento rok napojenie na rodinnú cestičku a tiež štúdiu napojenia na Retail park a rodinnú cyklocestičku. Doprava je veľmi široká téma.

Verejnosť aktuálne vníma nesúlad v mestskom zastupiteľstve, nastúpilo množstvo nováčikov. Ako k tomu budete pristupovať ako skúsený poslanec?

Budeme musieť veľa diskutovať so skupinou, ktorá má väčšinu. Nakoľko sa snažia zrušiť všetko, čo bolo doteraz prijaté, je to dosť nekonštruktívne rokovanie. Ak ale chceme mesto posunúť ďalej, musíme sa v zastupiteľstve rozprávať a nájsť spoločné prieniky. Zákopová vojna občanovi nič dobré neprinesie.

Keď sa takto stretneme o štyri roky, kde by sme ako mesto chceli byť?

Projekty, ktoré máme pripravené na toto obdobie, sa týkajú najmä dopravy a verejných priestorov. Ide o priestor okolo ZŠ Hrnčiarskej, kde sa rieši pešia a zelená časť. Potom predstaničný priestor, kde sa bude riešiť aj parkovanie, aj mestská hromadná doprava. Pripravuje sa rekonštrukcia 3. etapy námestia. Bude mi záležať na tom, aby sme dobre pripravili súťaž na prevádzkovateľa MHD a aby sme našli dobrý spôsob, ako naložiť s problémom parkovania v meste. Sú to vážne výzvy, ku ktorým bude potrebné hľadať kompromisy a nájsť spôsob, ako sa v zastupiteľstve dohodnúť.

Je ešte niečo, čo by ste chceli odkázať občanom?

Chcel by som ich vyzvať k väčšej ohľaduplnosti na cestách, aj pri parkovaní. Okrem toho by som chcel verejnosť pozvať na tradičnú brigádu na Borovej hore, a to 27. apríla a tiež na Deň Borovej hory, ktorý sa uskutoční 1. júna. Všetko to organizujeme spolu s Podborovským spolkom.

-eh-


 
 


Úvodná stránka